Standard Leveringsbetingelser Luft/Luft varmepumpe – Alfa Energi
Arbeid i høyden. Våre montører og service personell følger arbeidsmiljø loven. Alt arbeid over 2,0 meter skal ha stillas, lift eller annen godkjent tilkomst. Ved manglende tilkomst, faktureres det for oppmøtet.
Ved bestilling av Luft/Luft varmepumpe fra Alfa Energi inkluderer standard leveransen:
- Maksimalt 4 meter rørstrekk, Med standard vegg kanal
- Standard installasjon på plassering som avtales med kunden.
- Hulltaking i trevegg, max veggtykkelse 30cm. For hulltaking i Betong, leca, murstein, asbest eller laftevegg må tillegg påregnes.
- Grunnleggende oppstart og funksjonstest av varmepumpen for å sikre optimal ytelse.
- Maskinen leveres med nettkabel mellom inne & ute del.
- Standard galv vegg braketter med vibrasjons dempere.
- Strøm tilførsel inntil 3 meter.
- En kjøring til kunde. Er det behov for flere turer vil det blir tillegg.
Forutsetninger
- Kunde besørger jordet stikkontakt eller eklektiker
- Ute & Inne del monteres på steder med god tilkomst og ikke over 2 meter fra bakken.
- Kjørbar veg frem til montasje stedet
Følgende er ikke inkludert i leveransen:
- Elektrikerarbeid og nødvendige elektriske tilkoblinger.
- Kjerneboring ved gjennomføring i mur eller betong.
- Hulltaking / borring i tømmervegg / leca
- Demontere eksisterende varmpepume. Tappe ned og tømme for kjølemedie, innlevere og destruere.
- Dryppanne (Ecoline) om ønskelig
- Trollflex / rørgjennomføring med tetting. TECH10 og TECH17 Bygg
- Bakkestativ eller tilpasset monteringsløsning for utendørs enhet.
- Ved høyder over 2 meter der det er behov for lift skal dette leies inn og kunde betale.
Disse tilleggene kan ordnes via Alfa Energi mot et pristillegg.
Vi gjør oppmerksom på at installasjon forutsetter lett tilgjengelighet til området hvor varmepumpen skal monteres, samt klarering av plass for både innedel og utedel. Eventuelle endringer i installasjonsomfang utover det som er spesifisert her kan påvirke prisen og avtales i forkant av installasjonen.
Alfa Energi forbeholder seg retten til å vurdere forholdene på stedet før oppstart.
Betingelser og bestemmelser knyttet til Reklamasjon
Forutsetningen for å få dekket reklamasjon er at den registreres gjennom “Reklamasjon og feilsøking” prosessen på vår support portal. Husk og ha kvittering/kopi av faktura klart. Om produktet kan slåes på og ikke gir feilkode (blinkende lys på innedel) så er det opplevde avviket ofte relatert til feil innstillinger eller bruk. Vi ønsker å gjøre oppmerksomme på dette slik at unødige oppdrag med tilhørende kostnader unngås så langt som mulig.
Normal garanti er 5 år fra installasjons dato. Alle feil ut over denne dato vil bli fakturert.
- Reklamasjon innebefatter opplevd støy på inne & ute del ut over det som er normalt.
- Temperatur avvik. Dårlig eller ingen ytelse
Reklamasjon innebefatter ikke:
- Feil på innstillinger
- Batteribytte på fjernkontroll
- Ytelses utfordringer knyttet til ikke rengjorte filte, støv, annen forurensing på inne & ute del.
- Ikke vedlikeholdt degenerings slange (gjengrodd slange)
- Kostnader knyttet til mangelfull brukerorientering, som å lese bruksanvisningen, WIFI oppkobling etc.
Vi diagnostiserer normalt et anlegg i løpet av en time, og avtaler med kunde før vi begynner større reparasjonsarbeid, og vil basert på diagnose og pumpe modell, tilstand, og alder gi råd ifht om en bør reparere eller evt bytte enheten.
Faktura minstepris kr. 1990.- inkluderer 1 time og inntil 20 km. Deretter kr 1190,- pr påbegynt halv time og Kjøring utover 20 km en vei, regnet fra vår nærmeste avdeling: 30 kr pr km inkl kjøretid. Dette gjelder for hver tur om vi må ut flere turer for å utbedre problemet.